2009-05-26

Jenny och Gardenia Garden's Non Stop "Leroy"

Jag kommer att berätta under dagen:-)

En solskenshistoria...nä en regnhistoria:-)

Detta hände när Vivvi och Jenny och Jonatan kom på valpbesök.
Vivvi ska ha en av dom trf valparna.
Vi satt och fikade och pratade då Rolf, min man, öppnade dörren och sa att det har börjat regna.
Mina tre sobelvalpar var ute i ungdomshagen, så vi fick ta in dom.
Men, det slutade regna nästa meddetsamma vi tog in valparna.
Jenny gosade med valparna och hon kom med Non Stop i famn.
Jag har inget minne av händelseförloppet i tidsordning för jag blev verkligen förvånad över vad som nu hände.
Hur som helst så ville Jenny, som annars tävlar med sin egen voffsing i SM sammanhang, ha Non-Stop.
Jenny och Non Stop såg ut som klippt och skurna för varandra.
Ett snabbt bad av numera kallad Leroy, lite kloklippning, gå igenom alla papper och Non-Stop har fått ett underbart hem.
Visst är det mening med det som sker:-)
Jag tackar Jenny ur djupet av mitt hjärta för jag vet att Leroy får det bra.
Dessutom ska han träna Agility när det blir dags.
Så lycka till mina vänner:-)






3 kommentarer:

A-C och Polarpojkarna sa...

Ur djupet av mitt hjärta önskar jag dom alla lycka till och är så hjärtinnerligen glad att lilla Nmon-Stop hittat hem. Jag är övertygad om att han ´valt sig ett helt perfekt hem.

Viktoria sa...

Det är jag också övertygad A-C:-)
Non-Stop är ju din och min speciella kille!
Vi utnämner oss till hans gudmödrar:-)

A-C och Polarpojkarna sa...

Yess!
Och skulle dom ledsna på honom så kan du ju alltid skicka min adress till dom :-) Men det tror jag nog inte att dom gör för det är en kalasgo kille det syns på bilden ( Ja nu menar jag Nons-Stop ) Men klart att killen på bild i din blogg är kalasgo han oxå det ser man nog fast man är 50+ :-)) Så verkar ahn ju få en superdupermatte som kommer att ge honom ett bra liv. Sa att han skulle hitta till min adress är nog en utopi :-))