2008-07-25

Jag är allergisk mot insektsbett!


Så här brukar jag se ut på sommaren.
Ett stick och hela underbenet svullnar.
Det gör ont och är besvärligt!
Men nu ska ni få läsa!!!
En av mina "valpköpare" berättade om detta
Nåja.....tänkte jag....
När han kom för att besöka sin valp så hade ett av hans barn blivit stucken och i och med det så berättade han att man kan "knacka" bort reaktionen.
Hmmm...hmmm...skumt...
Men jag blev ju mycket intresserad och frågade hur man gjorde.
När dom skulle hämta sin valp gjorde dom mig förstummad, verkligen, inte ofta jag blir tyst...tvärtom så pratar jag alldeles för mycket....
Men det är en annan historia om varför jag blev det.

Ve och fasa, igår blev jag stucken. Jag har försökt att inte besöka platser där det finns stor risk att bli stucken och jag har försökt att vara rörlig när jag är ute för det minskar risken att bli stucken.
Jaha, jag ska prova att "knacka" bort det.....tänkte jag.
Så jag koncetrerade mig på sticket och det var lätt eftersom det gjorde lite ont, och så knackade jag på det ställen han hade visat mig.
Jag höll på ett tag, men så blev jag så trött och fick en tyngdkänsla över mig så jag slutade.
Sticket var nu ca 7cm i diameter, inte upphöjt men rött. Reaktionen kommer snabbt!
Efter en timma var det borta, helt.
Idag kliar det och är stort som en ärta.
Jag har varit allergisk sen jag var nio år.
Jag vet inte vad jag ska säga.
Min man säger att tron kan försätta berg.
Jag lär "knacka" så fort jag blir stucken i alla fall.
Detta är helt sanslöst!!!

Inga kommentarer: