2008-12-16

Något som värmer ens själ!


Hej Viktoria!

Vi har varit lite dåliga på att uppdatera Philips galleri med nya bilder. Kan hända beror det på att vi har så roligt med Patsy. Vi har en utbytesstudent också.

Vi har gått valpkur och mellankurs med Patsy. Vi får så mycket beröm av kursledaren. Hon säger att hon har varit instruktör i nästan 30 år och hon har träffat många sheltisar. men hon har aldrig träffat någon som är så mentalt stark som Patsy. "Världens bästa sheltie" säger hon.

Vi tror att det beror på anlagen och på att hon fick en så bra start i livet hemma i ditt kök. Det skulle vara intressant att höra hur kullsyskonen är.

Kurserna är verkligen roliga. Patsy har blivit så duktig på att söka kontakt och att gå fint i koppel. En annan sak som vi lärt oss är att spåra. Det är nog det roligaste hon vet. Inkallning går mycket bra.

Vi är så lyckliga med Patsy.

Hälsar
Inger med familj
Helsingborg / Ödåkra


Syskonen till Gardenia Garden's Carrie "Patsy" är:
Gardenia Garden's Connor (honom har jag själv)
Om Chip kan jag säga att han har mycket bus ock lek inom sig.
Men är också en lugn, mjuk kille som ingen åska i världen skulle skrämma honom. Stabil!
Gardenia Garden's Collins
Gardenia Garden's Conall
Gardenia Garden's Conri:
Jag frågade Katarina som äger honom och hon svarade så här.
Allt är bara bra.... ja, han biter förstås sönder allt möjligt men det tillhör till åldern ju...
han är snygg, smart, duktig...förstår nästan allt man säger...
jag är så nöjd... han är min lilla solstråle mitt i vintern...
Gardenia Garden's Tindra

1 kommentar:

Viktoria sa...

Så hade dom ett syskon till. Lilla Cherri som jag skulle behålla. Hon som dog, antagligen av en giftig växt men jag är inte hundra procent säker!
Så sorgligt!