2009-01-04

Utställningen i Göteborg!

Så här var det för mig.
Jag har varit uppfödare ganska länge.
Och då känner jag förväntningar på att jag ska vara en duktig utställare.
Och det är jag inte!
Här hemma tyckte jag att min Chip var något att räkna med.
Så jag anmälde honom till My Dog.
Han specialschamponerades, det dög inte med yes diskmedel, vilket jag gillar mycket till mycket, och fönades och jag gjorde honom så fin jag kunde. Ca klockan 02:00 på lördagsmorgonen åkte vi till Åse för att hämta upp henne.
Jag ville vara först så jag kunde träna honom i själva ringen. Det var ju Chips första utställning.
Vi var framme, ca 07.30 där vår ring 29 skulle vara.
Men där var det många utav utställarna redan, jag hade tänkt mig vara först.......
Jaha.
Jag borstade upp honom och satte mig en stund för att vänta på att gå in i ringen.
Vi skulle gå in först.
DÅ fick jag kalla fötter.
Jag ställer inte ut Chip säger jag till Åse.
Hon var så snäll så hon erbjöd sig att ställa ut honom åt mig.
Nä, sa jag. Jag vill inte ställa ut honom.
Så jag ställde inte ut honom.

Jag ställde ut Åses charmerande Laura eftersom Åse hade två sheltiesar som skulle in samtidigt!
Så fick jag lite träning!
Jag såg många vackra sheltiesar på utställningen.
Och det var roligt att vara där.

Så nu tar jag nya tag för jag ska ställa ut i Hässleholm. Jag ska bara värma upp fötterna igen:-)

STORT GRATTIS TILL VINNARNA!

1 kommentar:

Astrid sa...

Nämen ställde du inte ut.
Nu har jag äntligen hittat din blog på nytt,och ska skriva in adressen i min egna.
Så söta dina valpisar är.
Här snöar det idag och är varmt så det blir tung snöskottning.
Vad menas med openID när man skriver i bloggen