2009-02-22

Hässleholm 21/2-09




Glad i hågen gick jag upp klockan fyra på morgonen.
Och var först i kön........klockan kvart över sju.
Jag ville vara i tid och träna Charlie och Alice.
Tänkte mig att det är ju nästan tomt i lokalen som sakta fylls på med folk, än om dom kommer till en fylld lokal. Det var ju deras första utställning och med mig hållande i snöret som inte är van.
I Helsingborgutställningen var det jag som backade ut, denna gång var det fröken Alice.
Jag tränade henne att gå i ringen och det gick bra.
Men när det var dags att gå in i ringen smet hon ur kopplet tre gånger. Snacka om att känna sig dum. Börje Johansson som var domare var mycket tålmodig, men jag gav upp. Han frågade ändå om jag ville ha en kritik så han var snäll. Mycket trevlig domare.
Charlie var jag osäker på om han kunde gå fint i ringen.
Men han blev etta i sin klass med HP. Det var riktigt trevligt. Han tävlade mot Lundecock's Time To Tango, en mycket vacker sobelkille. Ägaren var Axel Kops Eriksen.

Charlies bedömningsutlåtande:
Tilltalande huvud. Utmärkt skallform. Fina proportioner. Välutvecklad underkäke. Bra hals och skuldra. Raka framben. Välutvecklad bröstkorg. Brett ländparti. Välansatt svans. Välvinklat bakställ. Ovala tassar. Vacker päls. Lätta, effektiva rörelser. Härligt temperament.

Så jag hade en härlig dag tillsammans med Sussie och Åse!
Sussie träffade jag för första gången IRL efter drygt två års bekantskap på nätet.
Vilken trevlig tjej. Och hon överraskade mig med ett rejält hundkunnande.
http://www.sussiesgrafik.se/
Hon är ju jätteduktig på grafik och hemsidor.

(Just nu hör jag hur Alice tömmer vattenskålen med tassen...det är hennes favoritnöje)

Sussie tog bilder. Så jag hoppas att jag får några under dagen:-)




Inga kommentarer: