2009-03-07

Linus har nu ansvar för lilla valpen!

Jaha, Det blev Linus som fick valpen.
Han bor inte så långt ifrån mig.
Så jag följde honom hem.
Träffade hans mor och syskon.
Vi satt och pratade och fikade. Och så passade jag på att ta några bilder.
Så här skrev Linus:
Hejsan, jag heter Linus, 18 år, snart 19. Och jag har alltid önskat mig en egen hund men har aldrig haft möjlighet pga ekonomi och tid. Men nu äntligen när jag inte har någon skola, utan arbetar hemifrån, så har jag tid att ta hand om en hund på fulltid. Och en Shetlandsheepdog skulle passa mig perfekt eftersom jag även är intresserad av lydnad och spår.Jag har läst mycket om rasen och vad jag förstår så har dom fina förutsättningar. Och när jag läste på bloggen fick jag lite hopp! Jag har också haft det tufft med skolan det här året, så en kompis skulle vara underbart att ha vid min sida. Jag bor ute på landet på en gård nära naturen. Självklart kommer jag att försäkra valpen. Och jag har gärna en nära kontakt med uppfödaren om uppfödaren vill det. Det här är verkligen "one life oppurtunity" för mig. MVH Linus









Inga kommentarer: