2009-06-03

Ett brev, bara från en vanlig hundägare!

Tack!*s*Dessa utställningar gör mig galen........Idag hade han tångbett och domaren frågade om det var tillåtet på denna rasen ?!....jag sa att då kan du fråga uppfödaren för hon kommer med tiken efter oss.
Sen blev jag inkallad och fick lyfta upp Loffe på bordet så båda kikade, jaha tångbett.
När vi kommer av planen säger Kerstin att Loffe har inte alls tångbett men man resonerar aldrig med domaren.
Jaa vem ska man tro på....tänderna har dom ju aldrig sagt något om tidigare.
Ja ja, han fick mycket bra på allt det andra, så idag var hakan med och ryggen hade tydligen blivit kortare, fy f.. vilken cirkus :-))

Jag råkade oxå ut för en fanatiker inne på Örebromässan där Loffe blev BIR.
Den uppfödaren gick ju på domaren och ifrågasatte hans kompetens när det gällde att döma Cairterrier, ja herre jösses *s*
Det var många Sheltisar i Kolsva, dom är så söta *s*Kram ******

P.S Jag har ändrat namnen. Ja, vad tycker ni kära läsare om detta? Och vad har ni för erfarenheter av utställningar? Säkert finns det många roliga episoder från en utställning:-)

2 kommentarer:

Frideborgs sa...

Jag känner också samma irritation ibland, men då jag blir skeptisk är när jag vet att min hund har en brist och dommaren inte slår ner på detta, det hände mig i helgen, iofs så var det en inofficiell utställning men dommaren borde ha så mycket kompetens så det slår ner på ståndöron och högt bärande svans...när det gäller sheltie. Nu var det två olika hundar men dom är mina och dom fick HP?

Viktoria sa...

Det är dyrt med utställningar och tidskrävande.

Oj, så nyfiken jag blir på vilken domare det var.........