2009-06-09

Inte alltid en dans på rosor!

Chocken har lagt sig!
Igår föddes det fyra sobelvalpar här hemma.
Tre tikar och en hane.

Av en tik som endast är 19 månader gammal.
Jag hade inte ens en misstanke...
Jag har ringt till SKK och informerat och dom har gett mig råd om hur jag ska göra.

Eftersom jag inte hade en tanke på att para henne var hon inte heller ögonspeglad. Men det ska hon bli så fort hon kan lämna valparna en lite längre stund.
Hon var fri som valp så det ska inte vara några bekymmer där.

Nicolina mår bra och valparna är hur pigga som helst.
Nicolina är väldigt mån om sina små och sköter valparna enligt alla konstens regler.

Snurre är den som är pappa till valparna. Han är rent ut sagt för dj*****klig på att para.
Jag är inte precis glad över detta, men det är som det är.

2 kommentarer:

Frideborgs sa...

Ja herregud...det måste verkligen ha varit en chock! Jag har ju själv nyligen varit med om en tjuvparning fast då ringde mina barn mig på jobbet och informerade om att de råkat släppa ihop dem och ihop satt de:)
De var ju föresten den kullen som din lilla kom ifrån! Jag ringde också SKK och gjorde en ögonlysning 1 v senare och beslöt att behålla kullen! Det blir säkert kanon valpar bara för att det var oplanerade :)

Viktoria sa...

Tack du för trösten:-)
För der känns som om det bara är jag som är klantig....
Så Ofelia kom från en sån parning, ja, då kan man säga, TACK GODE GUD för den:-)
För Ofelia är helt underbar!